Rockig design och passionerad marknadsföring

Vi hjälper inte bara våra kunder att skapa effektiv kommunikation, vi hjälper dem att förflytta, bredda och förändra sitt varumärke i människors medvetande.

Det har vi bland annat gjort för världens mest högljudda rockband Motörhead som numer också är ett dryckesvarumärke för vin, öl, whisky och vodka.

Med rödvinet Motörhead Shiraz bidrog vi till att mynta begreppet rockvin och skapa ett ökat intresse för varumärken kopplade till drycker. Tillsammans med vår uppdragsgivare Brands For Fans når vi hårdrockarna men framför allt en bredare målgrupp som gillar vin med attityd. Resultatet är över 1,5 miljoner sålda enheter hittills av Motörhead Shiraz. Vi har designat hela Motörheads dryckeslinje och utformat och producerat marknadsföringen i PR samt sociala kanaler.

Vi har också designat dryckeslinjer för band som Ghost och Slayer, och hjälpt hårdrockfestivalen Sweden Rock att ta fram en egen whiskey. Vi har skapat uppmärksamhet för One Directions pop-up-butiker i hela Norden.

Den gemensamma nämnaren för den rockigare delen i vårt design- och kommunikationsarbete är att vi når en passionerad målgrupp med relevant och snyggt förpackat innehåll, såväl i fysiska produkter som i sociala medier, print och genom strukturerat PR-arbete.

För fansen är fördelen att de hittar nya produkter och företeelser kopplade till varumärken de redan gillar. Erfarenheterna från att jobba med passionerade målgrupper överför vi också i andra projekt och uppdrag.

kund

Scandinavian Concessions Management

Uppdrag

Totalkommunikation

MÄLARUM FASTIGHETER
Nordic Spice