pop-up-store med 30 000 besökare

aStory fick våren 2012 uppdraget att lansera pojkbandet One Directions pop-up-store 1D-world i Moodgallerian i Stockholm. aStory samarbetade bland annat med Sony Music och bandet för att kommunicera med fansen via sociala medier, men också genom tävlingar i reklamradiokanaler och genom bandets stora och hängivna fan-club. aStory skötte också PR-arbetet och arbetade aktivt med att få TV, radio, traditionell press samt nätpublikationer att uppmärksamma lanseringen.

På öppningsdagen stod cirka 3000 fans i kö på morgonen och cirka 30 000 fans från hela Europa besökte Stockholmsbutiken under de dryga två veckor butiken hade öppet i Stockholm. Vi hanterade även Twitter- och Facebookkanalerna med cirka 17 miljoner följare.

aStory fick även förtroendet att sköta kommunikationen kring de efterföljande lanseringarna av 1D-Worldbutiker i Oslo, Köpenhamn, Helsingfors och Göteborg och designade även mallarna för den globala kommunikationen i sociala medier och print.

kund

Sony Music

uppdrag

Event & PR

Nordic Spice
Fristadssalen