PLACBRANDER OF THE YEAR

Under 2015 var aStory med och tog fram Eskilstunas platsvarumärke EskilstunaEvolution och har sedan dess arbetat med att ta ut konceptet. Därför är vi såklart extra glada och stolta över att Eskilstuna i år prisades som Placebrander of the year för sitt arbete att skapa en av världen mest miljösmarta städer och sin marknadsföring med motiveringen:

“En plats som har vänt sig till invånarna för att hitta sin själ. Formulerat sin särprägel och använt den i både utveckling och marknadsföring. Skapat en tydlig position på en marknad där många svenska platser liknar varandra. En plats som dessutom tar tag i en av vår tids främsta utmaningar och bidrar till en bättre värld. En plats som gör evolution”.

Passande nog har vi i år tillsammans med vännerna på produktionsbolaget Indept också tagit fram en ny film för att manifestera Eskilstunas platsvarumärke. Beställare är Destination Eskilstuna och det är en 90 sekunder musik- och bildupplevelse som vill förmedla en känsla för Eskilstunas styrkor inom musik, idrott, innovation och inte minst miljöområdet. Regnbågsfanan som vajar genom filmen består av de färgglada påsar som används för att sortera och återvinna hushållsavfall i Eskilstuna.

Kika gärna men glöm inte att vrida på ljudet – låten från Luna Joyce är fantastisk!

KUND

Destination Eskilstuna

UPPDRAG

Koncept, idé, manus, regi

Outokumpu